YouTube wprowadza szereg nowych funkcji, które mają na celu wsparcie mniejszych twórców oraz wzbogacenie kreatywnego ekosystemu platformy. Podczas wydarzenia Made on YouTube firma ogłosiła narzędzia, które pomogą twórcom zwiększyć widoczność ich treści, uprościć proces tworzenia oraz zbudować silniejsze relacje z odbiorcami.
YouTube oznaczy treści generowane przez AI i zajmie się deepfake’ami
YouTube wprowadzi wyraźniejsze oznaczenia dla treści stworzonych przy użyciu sztucznej inteligencji. W opisie filmu pojawi się baner informujący, że materiał jest „zmieniony lub syntetyczny”. Firma zaznacza, że może usunąć filmy stworzone przez AI, jeśli zawierają one niepokojące lub szkodliwe treści.
Jednym z najbardziej interesujących dodatków jest przycisk 'Hype’, który pozwala widzom promować filmy mniejszych twórców i pomaga im wspinać się na cotygodniowe zestawienia. Funkcja ta dostępna jest tylko dla kanałów z mniej niż 500 000 subskrybentów; widzowie mogą promować filmy w ciągu pierwszych siedmiu dni po ich premierze, a każdy użytkownik ma ograniczenie do trzech promocji tygodniowo. Celem tej funkcji jest umożliwienie fanom bezpośredniego wsparcia dla twórców – najczęściej promowane filmy będą miały większą widoczność oraz specjalne odznaki na platformie.YouTube uruchamia sekcję gier o nazwie Playables dla wszystkich użytkowników
Funkcja ta jest obecnie wdrażana dla wszystkich użytkowników i oferuje mieszankę gier casualowych – od szachów i krzyżówek po popularne tytuły mobilne takie jak Angry Birds Showdown czy Cut the Rope.
Dodatkowo YouTube zaprezentował automatyczne dubbingowanie filmów, co umożliwia tłumaczenie materiałów na wiele języków i poszerza globalny zasięg twórców. Nowa zakładka Inspiracja w YouTube Studio pomoże twórcom generować pomysły na filmy, tytuły oraz miniaturki. Nowa funkcja generowania filmików oparta na technologii Veo pozwala użytkownikom tworzyć krótkie klipy video o długości do sześciu sekund, oznaczone znakiem wodnym wskazującym na udział AI w ich produkcji.