Firma nadal agresywnie zatrudnia, a pracownicy, którzy stracili pracę, mogą być brani pod uwagę na innych stanowiskach, mówi dyrektor naczelny

Powstanie nowy dział o nazwie Yahoo Advertising
Yahoo zlikwiduje od tego tygodnia około 1000 miejsc pracy, czyli około 12% swoich pracowników. Jest to pierwsza runda cięć w ramach większego planu restrukturyzacji działu technologii reklamowej, w obliczu fali zwolnień w branży.
Firma, której właścicielem jest Apollo Global Management, planuje do końca 2023 roku zmniejszyć zatrudnienie w swoim dziale technologii reklamowej Yahoo for Business o około 50 procent, czyli o ponad 20 procent pracowników Yahoo, powiedział przedstawiciel firmy.
Ogłoszone dziś zmiany są całkowicie w kontekście tworzenia lepszego planu biznesowego dla tego działu na przyszłość – powiedział w czwartek w wywiadzie dyrektor naczelny Jim Lanzone.
W ciągu ostatnich lat firma wiele razy próbowała zrobić coś dobrego, ale jako samodzielna firma musieliśmy bardzo uczciwie podejść do tego, jak wykorzystujemy nasze zasoby.
Dostawcy reklamy cyfrowej muszą zmagać się z niepewnymi klientami, którzy obawiają się niepewnej sytuacji gospodarczej.
W ramach restrukturyzacji Yahoo powstanie nowy dział o nazwie Yahoo Advertising, który skoncentruje zespoły sprzedaży reklam na właściwościach firmy, takich jak Yahoo Finance, Yahoo News i Yahoo Sports.
W ostatnich miesiącach w sektorze technologicznym zlikwidowano dziesiątki tysięcy miejsc pracy w związku z rosnącymi stopami procentowymi i rosnącymi obawami przed recesją w największej gospodarce świata.
Firmy takie jak Meta, Amazon, Microsoft i spółka matka Google Alphabet zwolniły pracowników po zwiększeniu zatrudnienia w szczytowym okresie pandemii wirusa Covid-19.
Spotify, Twitter, IBM, Disney, PayPal i Dell to inne duże firmy, które w ostatnich tygodniach zmniejszyły zatrudnienie.
W 2022 r. firmy w USA zwolniły 363 824 miejsca pracy, o 13% więcej niż w 2021 r., jednak sektor technologiczny był wiodącą branżą w redukcji zatrudnienia w ubiegłym roku, według globalnej firmy rekrutacyjnej Challenger, Gray & Christmas z siedzibą w Chicago.
W ubiegłym roku w sektorze technologicznym zlikwidowano łącznie 97 171 miejsc pracy, co stanowi wzrost o 649 procent w stosunku do zwolnień w tej branży w 2021 roku – najwięcej od czasu krachu „dot-comów”, który rozpoczął się w 2000 roku, według badania przeprowadzonego przez firmę.
Yahoo jest bardzo rentowne, powiedział Lanzone, dodając, że redukcja zatrudnienia wynikała bardziej z restrukturyzacji działu niż z kłopotów na rynku reklamowym.
Nawet w szczytowym okresie rynku dokonalibyśmy tych zmian – powiedział.
Yahoo nadal agresywnie zatrudnia, powiedział Lanzone, a pracownicy, którzy stracą pracę, będą brani pod uwagę na inne stanowiska w firmie.
Źródło: TN