Consumers’ Research wydało we wtorek „Woke Alert”, w którym ostrzega Amerykanów, by w tym sezonie świątecznym nie kupowali od pięciu znanych firm w kraju.
Activision zobowiązało firmę do zwiększenia liczby kobiet i pracowników niebinarnych
Organizacja konsumencka wymieniła Best Buy, Activision, Target, Nordstrom i Home Depot jako firmy, których należy unikać podczas zakupów. „Te pięć firm stało się Woke, a teraz walczą o Twój biznes w Czarny Piątek i Cyber Poniedziałek. Należy pamiętać o wybrykach tych firm podczas zakupów” – czytamy w raporcie Consumers’ Research. Poradzono ludziom, aby „powiedzieli tym firmom, aby przestały być WOKE”.
Best Buy
Sprzedawca detaliczny elektroniki Best Buy zobowiązał się do obsadzenia jednego na trzy nowe, nieetatowe stanowiska korporacyjne pracownikami czarnoskórymi, rdzennymi i kolorowymi (BIPOC) do 2025 roku. Firma zamierza również do tego czasu obsadzić jedną na trzy nowe, nieetatowe stanowiska kobietami i zapewnić 44 miliony dolarów na przygotowanie do studiów i możliwości kariery dla studentów BIPOC.
W sierpniu O’Keefe Media Group ujawniła, że jeden z programów szkoleniowych Best Buy w zakresie zarządzania dyskryminował białych kandydatów. Kryterium kwalifikacji do programu było to, że kandydat powinien identyfikować się jako czarnoskóry, Latynos, Latynos, Azjata lub mieszkaniec wysp Pacyfiku.
Rewelacje te spotkały się z wezwaniami do bojkotu firmy. „Nadszedł czas, aby Bud Light Best Buy”, powiedział Kingsley Wilson z Washington, DC Young Republicans w poście X z 9 sierpnia. Publiczna reakcja skłoniła Best Buy do tymczasowego przeniesienia swojego profilu na X do „prywatnego”, według Consumers’ Research.
Activision
Wydawca gier wideo Activision stanął w obliczu federalnej skargi dotyczącej praw obywatelskich złożonej przez America First Legal (AFL) za „nielegalne, rasistowskie, seksistowskie i dyskryminujące praktyki zatrudniania”, zgodnie z postem grupy rzeczników z 15 sierpnia.
W 2021 roku Activision zobowiązało firmę do zwiększenia liczby kobiet i pracowników „niebinarnych” w firmie o 50 procent w ciągu pięciu lat. Aby to osiągnąć, Activision stworzyło stypendia tylko dla kobiet, osób niebinarnych i „płynnych płciowo”.
Grupy sieciowe firmy mające na celu pomoc pracownikom w rozwoju kariery są otwarte tylko dla „Azjatów i mieszkańców wysp Pacyfiku, osób czarnoskórych, Latynosów, LGBT+, SWANA (południowo-zachodniej Azji i Afryki Północnej) oraz kobiet”, stwierdziła AFL. „Ci, którzy są biali, heteroseksualni lub mężczyźni, nie mają takich samych możliwości jak ich rówieśnicy, aby nawiązywać kontakty i rozwijać swoją karierę w Activision”.
Według AFL, firma osadziła „liderów DE&I (różnorodności, równości i integracji)” w swojej firmie, a także w swoich grach. Activision opracowało narzędzie o nazwie „Diversity Space Tool”, które mierzyło postacie z gier wideo na podstawie ich kultury, orientacji seksualnej, tożsamości płciowej, typu ciała, zdolności, wieku i pochodzenia etnicznego.
„To niewiarygodne, że w 2023 roku – około sześćdziesiąt lat po ruchu na rzecz praw obywatelskich – największe korporacje będą miały obsesję na punkcie rasy i płci pracowników” – powiedział wówczas Gene Hamilton, wiceprezes AFL.
Target
Target spotkał się z reakcją po promowaniu produktów LGBT Pride w maju – niektóre z nich były skierowane do dzieci. Konsumenci natychmiast wezwali do bojkotu marki, co skłoniło firmę do wycofania produktów dla dzieci o tematyce LGBT ze wszystkich amerykańskich sklepów i stron internetowych, a w niektórych przypadkach do zmiany ich położenia w punktach sprzedaży detalicznej.
Film przedstawiający klienta Target w dziale dziecięcym sklepu pokazał odzież i książki LGBT na sprzedaż. Metka na sukience dla dzieci brzmiała: „Przemyślane dopasowanie do wielu typów ciała i ekspresji płci”. Inna metka na ubraniu głosiła – „dumne legginsy dla maluchów”. Jeden z elementów odzieży miał metkę z napisem „konstrukcja przyjazna dla zakładek”.
Dwie książki sprzedawane w dziale dla dzieci nosiły tytuły „Glad You Came Out!” i „I’m So Happy That You’re Queer!”.
Niektóre przedmioty z kolekcji Pride firmy Target zostały zaprojektowane przez brytyjskiego projektanta Abprallena, który identyfikuje się jako transpłciowy gej i jest zdeklarowanym satanistą.
„Co gorsza, po niedawnej konfrontacji w krajowej telewizji na temat tych produktów, dyrektor generalny Target Brian Cornell próbował zamieść kontrowersje pod dywan, wprost kłamiąc, stwierdzając:” Cóż, myślę, że oboje wiemy, że to nie była prawda „, stwierdził Consumers’ Research.
Nordstrom
Sieć luksusowych sklepów Nordstrom jest powiązana z Human Rights Campaign (HRC), która prowadzi „Welcoming School Program”.
Program ma na celu „tworzenie szkół integrujących osoby LGBTQ+ i płeć, zapobieganie nękaniu opartemu na uprzedzeniach oraz wspieranie uczniów transpłciowych i niebinarnych”. HRC przyznaje Nordstrom ocenę 100/100 za promowanie polityki LGBT w miejscu pracy.
W ciągu ostatnich lat Nordstrom przekazał prawie 1 milion dolarów na wsparcie działań LGBT. Firma wzięła udział w ponad 35 festiwalach i paradach Pride w całym kraju.
Home Depot
Home Depot nawiązał również współpracę z HRC w ramach programu Welcoming Schools, który według Consumers’ Research jest „specjalnie ukierunkowany na indoktrynację szkół w zakresie promowania ideologii LGBT wśród wrażliwych uczniów pod pozorem” inkluzywności „.
Epoch Times skontaktował się z pięcioma firmami w celu uzyskania komentarza.
Dyskryminacja korporacyjna
Wiele stanów podejmuje działania przeciwko firmom angażującym się w dyskryminującą politykę zatrudnienia.
W liście z 13 lipca skierowanym do prezesów firm z listy Fortune 100, prokuratorzy generalni z 13 stanów wskazali, że orzeczenie Sądu Najwyższego Stanów Zjednoczonych przeciwko przyjęciom do szkół wyższych w oparciu o rasę „powinno zwrócić uwagę każdego pracodawcy i wykonawcy na nielegalność kwot rasowych i preferencji rasowych w praktykach zatrudnienia i zawierania umów”.
„Jeśli Twoja firma wcześniej uciekała się do preferencji rasowych lub nagich kwot, aby zrównoważyć swoją bigoterię, ta dyskryminująca ścieżka jest teraz ostatecznie zamknięta” – czytamy w liście. „Twoja firma musi przezwyciężyć swoje uprzedzenia i traktować wszystkich pracowników, wszystkich kandydatów i wszystkich kontrahentów jednakowo, bez względu na rasę”.
W czerwcu ława przysięgłych w New Jersey nakazała Starbucks wypłacenie ponad 25 milionów dolarów odszkodowania białej byłej pracownicy, która oskarżyła firmę o zwolnienie jej z powodu rasy.
W rozmowie z The Epoch Times, Dan Morenoff, dyrektor wykonawczy American Civil Rights Project, zasugerował, że wkrótce do sądu może trafić więcej takich spraw. „Kiedy adwokaci powodów zobaczą, że są to realne źródła odszkodowań, byłbym zaskoczony, gdyby nie pojawiło się znacznie więcej takich spraw”.
Stany takie jak New Jersey, Nowy Jork i Kalifornia mają przepisy przeciwko dyskryminacji, a większość z nich zawiera „przepisy dotyczące nieograniczonych odszkodowań karnych” – powiedział.
„Kiedy mówimy o nieograniczonych odszkodowaniach karnych i podmiotach, które należą do największych na świecie, trudno jest nawet wyrazić słowami skalę tej puszki Pandory odpowiedzialności, którą zdecydowali się otworzyć dyrektorzy korporacji”.
Źródło: ET