Vodafone odnotował większe niż oczekiwano spowolnienie w trzecim kwartale, pierwszym pod rządami tymczasowej szefowej Margherity Della Valle, po tym jak spadły przychody z usług w Hiszpanii i nastąpiło dalsze pogorszenie w Niemczech, swoim największym rynku.
Przychody z usług we Włoszech spadły o 3,3%
Operator telefonii komórkowej i szerokopasmowej odnotował w trzecim kwartale wzrost przychodów z usług w grupie na poziomie 1,8%, co oznacza spadek z 2,5% w drugim kwartale i nie spełnia oczekiwań rynku.
Akcje Vodafone spadły o 2,6% w porannym obrocie giełdowym, ponieważ analitycy stwierdzili, że tymczasowy dyrektor naczelny, który pełni swoją funkcję od niespełna dwóch miesięcy, nie przedstawił żadnej konkretnej strategii.
Della Valle, który objął stanowisko po rezygnacji Nicka Reada w grudniu, utrzymał całoroczną prognozę na niezmienionym poziomie, ale powiedział, że ostatni spadek przychodów w Europie pokazuje, że Vodafone może działać lepiej.
Podjęliśmy już działania, w tym uprościliśmy naszą strukturę, aby dać lokalnym rynkom pełną autonomię i odpowiedzialność za podejmowanie najlepszych decyzji handlowych dla swoich klientów – powiedziała w środę.
Read został zmuszony do obniżenia w listopadzie całorocznych prognoz zysków i przepływów pieniężnych Vodafone, ponieważ wyższe koszty energii i inflacja zebrały żniwo.
Próbował uspokoić obawy inwestorów, zapowiadając dodatkowy 1 miliard euro oszczędności w okresie do marca 2026 r., w wyniku uproszczenia struktury grupy, w tym redukcji setek miejsc pracy w centrali.
Niecały miesiąc później Read złożył rezygnację.
Vodafone poinformował, że silna konkurencja w Hiszpanii spowodowała spadek przychodów z usług o 8,7% w kwartale.
Vodafone poinformował również o pogorszeniu się wyników w Niemczech, gdzie spadek przychodów z usług o 1,8% odzwierciedlał utratę klientów po tym, jak firma była źle przygotowana do zmian w ustawodawstwie w przeszłości.
Firma poinformowała, że problemy operacyjne w tym kraju zostały w dużej mierze rozwiązane.
Przychody z usług we Włoszech spadły o 3,3%, ale Wielka Brytania nadal osiągała dobre wyniki, ze wzrostem o 5,3% dzięki dobremu rozwojowi klientów i podwyżkom cen.
Źródło: Reuters