Posunięcie Elona Muska, aby tymczasowo ograniczyć liczbę postów, które użytkownicy Twittera mogą czytać w serwisie społecznościowym, może podważyć wysiłki nowej dyrektor generalnej firmy Lindy Yaccarino w celu przyciągnięcia reklamodawców, twierdzą specjaliści z branży marketingowej.
Yaccarino starała się naprawić relacje z reklamodawcami
Musk ogłosił w sobotę, że Twitter ograniczy liczbę tweetów dziennie, które mogą czytać różne konta, aby zniechęcić do „ekstremalnych poziomów” skrobania danych i manipulacji systemem.
Użytkownicy opublikowali zrzuty ekranu w odpowiedzi, pokazując, że po przekroczeniu limitu nie byli w stanie zobaczyć żadnych tweetów, w tym tweetów na stronach reklamodawców korporacyjnych.
Weterani branży reklamowej stwierdzili, że posunięcie to stanowi przeszkodę dla Yaccarino, byłego szefa reklamy NBCUniversal, który w zeszłym miesiącu rozpoczął pracę jako dyrektor generalny Twittera.
Yaccarino starała się naprawić relacje z reklamodawcami, którzy wycofali się z serwisu po tym, jak Musk kupił go w zeszłym roku, Financial Times poinformował w zeszłym tygodniu.
Limity są „wyjątkowo niekorzystne” dla użytkowników i reklamodawców, którzy są już wstrząśnięci „chaosem”, jaki Musk wprowadził na platformę, powiedział w niedzielę Mike Proulx, dyrektor ds. badań w Forrester.
„Deficyt zaufania reklamodawców, który Linda Yaccarino musi odwrócić, właśnie stał się jeszcze większy. I nie można go odwrócić tylko na podstawie jej wiarygodności w branży” – powiedział.
Lou Paskalis, założyciel firmy konsultingowej AJL Advisory i były szef marketingu w Bank of America, powiedział, że Yaccarino jest „ostatnią najlepszą nadzieją” Muska na uratowanie przychodów z reklam i wartości firmy.
„To posunięcie sygnalizuje rynkowi, że nie jest w stanie upoważnić jej do uratowania go przed samym sobą” – powiedział.
W ramach nowego limitu niezweryfikowane konta były początkowo ograniczone do 600 postów dziennie, a nowe niezweryfikowane konta były ograniczone do 300. Zweryfikowane konta mogły czytać 6000 postów dziennie, powiedział Musk w poście na stronie.
Kilka godzin później powiedział, że limit został podniesiony do 10 000 postów dziennie dla zweryfikowanych użytkowników, 1 000 dziennie dla niezweryfikowanych i 500 postów dziennie dla nowych niezweryfikowanych użytkowników.
Rzecznik Twittera nie odpowiedział na prośby o komentarz i zapytania dotyczące tego, jak długo ograniczenia będą obowiązywać w niedzielę.
Ograniczenie liczby wyświetleń może być „katastrofalne” dla biznesu reklamowego platformy, powiedziała Jasmine Enberg, główny analityk w Insider Intelligence.
„To z pewnością nie ułatwi przekonania reklamodawców do powrotu. Już teraz trudno jest przekonać reklamodawców do powrotu” – powiedziała.
Limit pojawił się wkrótce po tym, jak Twitter zaczął wymagać od użytkowników zalogowania się na konto na platformie mediów społecznościowych w celu przeglądania tweetów, co Musk nazwał „tymczasowym środkiem nadzwyczajnym” w celu zwalczania skrobania danych.
Musk wcześniej wyraził niezadowolenie z firm zajmujących się sztuczną inteligencją, takich jak OpenAI, właściciel ChatGPT, za wykorzystywanie danych Twittera do trenowania swoich dużych modeli językowych.
Platformy, w tym Reddit i główne organizacje mediów informacyjnych, skarżyły się na firmy AI wykorzystujące ich informacje do trenowania modeli AI, ponieważ niektóre z nich szukały opłat.
Kai-Cheng Yang, badacz z Indiana University w Bloomington, powiedział, że ograniczenia wydają się być skuteczne w blokowaniu stronom trzecim, w tym wyszukiwarkom, skrobania danych z Twittera, tak jak wcześniej.
„Być może nadal byłoby to możliwe, ale metody byłyby znacznie bardziej wyrafinowane i znacznie mniej wydajne” – powiedział.
Źródło: Reuters