Szef Mercedes-Benz uderzył w UE w związku z taryfami na pojazdy elektryczne, które stanowiłyby „poważne wyzwanie” dla konkurencyjności europejskiego przemysłu samochodowego.
VDA wzywa do szybkich korekt prawa
Podczas inauguracji zakładu produkcyjnego we Francji, Ola Källenius potępił tak zwane reguły pochodzenia, które nakazują, aby 45% części samochodu pochodziło z Wielkiej Brytanii lub UE, w przeciwnym razie grożą mu 10% cła.
Ola nie jest osamotniony w dążeniu do opóźnienia przepisów, które mają zostać wdrożone w styczniu 2024 roku. Wezwania do pilnego wprowadzenia korekt pojawiły się również ze strony VDA… grupy lobbingowej niemieckiego przemysłu samochodowego.
Ten regulacyjny wypadek samochodowy nie był zaskoczeniem dla nikogo, kto słuchał prognoz liderów kampanii Brexit. W 2016 roku David Davis ostrzegał, że dyrektorzy generalni będą pukać do drzwi kanclerz Merkel. Żądając dostępu do brytyjskiego rynku.
Źródło: EG