Po ogłoszeniu pełnej linii na Tokyo Auto Show 2023, Subaru opublikowało zdjęcia Boost Gear Concepts opartych na kompaktowym crossoverze Crosstrek i miejskim SUV-ie Rex. W obu modelach zastosowano modyfikacje i akcesoria ukierunkowane na off-road, które zwiększają ich atrakcyjność.
Nowe Crossovery SUBARU
Subaru Crosstrek Boost Gear Concept jest wyposażony w mnóstwo dodatkowego sprzętu i wygląda jak wersja nowej generacji Crosstreka na sterydach. Wyróżnia się oponami Yokohama Geolander do jazdy po błocie, które w połączeniu z napędem na cztery koła dają mu większą przyczepność w trudniejszych warunkach terenowych. Wygląda na to, że samochód jest wyżej osadzony niż model seryjny, co wskazuje na konieczność podniesienia zawieszenia.
Modyfikacje stylistyczne obejmują niektóre elementy z niedawno ogłoszonego oficjalnego katalogu akcesoriów, w tym czarną naklejkę na masce silnika, nakładkę nad grillem i dodatkowe diody LED zamontowane obok reflektorów przeciwmgielnych. Boost Gear Concept idzie o krok dalej, dodając akcenty w stylu aluminium na płycie podłogowej i błotnikach, dodatkowe plastikowe okładziny ochronne na drzwiach, parę stopni bocznych, błotniki w stylu rajdowym oraz bagażnik dachowy Rhino ze zintegrowaną listwą LED i markizą.
Projektanci Subaru zdecydowali się na wykończenie w dwóch odcieniach z matowym wykończeniem, w połączeniu z jasnoniebieskimi akcentami na felgach, niestandardowymi plakietkami i chlapaczami na błoto. Producent samochodów nie ujawnia szczegółów dotyczących specyfikacji technicznej konceptu, więc nie wiemy, czy jest on wyposażony w standardowy hybrydowy układ napędowy e-Boxer, czy w inny silnik.
Przechodząc do Subaru Rex Boost Gear Concept, aktualizacje są tu bardziej subtelne niż w Crosstreku, co jest zrozumiałe, ponieważ mówimy o miejskim SUV-ie. Mimo to dodatki w tym koncepcie wyglądają bardziej imponująco niż którykolwiek z dostępnych już pakietów akcesoriów. Wersja Subaru bliźniaków Toyota Raize / Daihatsu Rocky została wzbogacona o nowy zestaw czarnych felg obutych w opony Yokohama Geolander, błotniki, aluminiowe płyty poślizgowe, matowe wykończenie karoserii i czarnego dachu oraz kilka jasnoniebieskich akcentów.
Subaru Rex w wersji produkcyjnej jest oferowany wyłącznie z wolnossącym silnikiem o pojemności 1,2 litra o mocy 80 KM (60 kW / 82 PS), przenoszonym na koła przednie za pośrednictwem skrzyni CVT o siedmiu symulowanych przełożeniach. Mamy więc nadzieję, że ten solidnie wyglądający koncept zyska mocniejszy turbodoładowany silnik o pojemności 1,0 litra wraz z systemem napędu na cztery koła, który jest dostępny w niemal identycznej Toyocie Raize.
Więcej informacji na temat Boost Gear Concepts poznamy na Salonie Samochodowym w Tokio w 2023 roku, gdzie zostaną zaprezentowane wraz z resztą linii Subaru, w tym Imprezą wyposażoną w części STI, limitowaną serią Levorg STI Sport # oraz trzema samochodami wyścigowymi. Nie wiadomo jeszcze, czy dodatkowy zestaw z konceptów trafi do produkcji.