Po 12 latach działalności sieć restauracji wegańskich Krowarzywa kończy swoją działalność w dotychczasowej formie. W szczytowym momencie, trzy lata temu, firma posiadała 22 lokale w 10 największych polskich miastach.
Sieć,uruchomiona w marcu 2013 roku,była jedną z pionierskich marek oferujących wegańskie burgery. Obecnie tego typu dania są dostępne niemal w każdej restauracji. Niestety, model biznesowy firmy stanął przed poważnymi wyzwaniami. Koszty prowadzenia działalności gwałtownie wzrosły – dotyczyło to produktów, energii, czynszów i wynagrodzeń. Dodatkowo sprzedaż w zeszłym roku zmniejszyła się o połowę.
Współtwórca sieci, Krzysztof Bożek, przyznał, że próbowali ograniczyć koszty, wprowadzić nową strategię marketingową i dotrzeć do nowej grupy klientów.Prowadzono również zaawansowane rozmowy z dużą firmą z branży, jednak sytuacja w gastronomii jest bardzo trudna.
Firma w przeszłości była znana z konfliktu z pracownikami, którzy skarżyli się na sposób wynagradzania.Wówczas doszło do sporów związanych z umowami i zwalnianiem pracowników.
Obecnie Krowarzywa zamykają ostatni lokal w Warszawie. Pozostają jednak otwarci na możliwość przejęcia marki przez inwestora, wierząc, że wciąż posiada ona potencjał rozwojowy.