Twitter twierdzi, że złagodzi swój 3-letni zakaz reklamy politycznej, co jest najnowszą zmianą wprowadzoną przez Elona Muska, który próbuje zwiększyć przychody po zakupie platformy mediów społecznościowych w zeszłym roku.

Firma zatweetowała pod koniec wtorku, że „łagodzimy naszą politykę reklamową dla reklam opartych na przyczynach w USA”.
„Planujemy również rozszerzyć zakres reklam politycznych, na które zezwalamy w najbliższych tygodniach” – powiedziała firma ze swojego konta na Twitterze Safety.
Twitter zakazał wszelkich reklam politycznych w 2019 roku, reagując na rosnące zaniepokojenie dezinformacją rozprzestrzeniającą się w mediach społecznościowych.
Wówczas ówczesny prezes firmy Jack Dorsey powiedział, że o ile reklamy internetowe są potężne i skuteczne dla komercyjnych reklamodawców, „ta moc niesie ze sobą znaczne ryzyko w polityce, gdzie może być wykorzystana do wpływania na głosy, aby wpłynąć na życie milionów.”
Ostatnie posunięcie wydaje się stanowić zerwanie z tą polityką, która zakazywała reklam kandydatów, partii politycznych oraz wybranych lub mianowanych urzędników państwowych.
Odnosząc się do zakazu, Twitter stwierdził, że „reklama oparta na przyczynach może ułatwić publiczną rozmowę na ważne tematy” i że zmiana dostosuje politykę reklamową platformy do polityki „telewizji i innych mediów”.