Jazda modelem Infiniti QX55 z 2025 roku przypomina spotkanie ze starym, niezawodnym przyjacielem, który wciąż potrafi mnie rozbawić, ale pozostaje wierny swoim nawykom. Ten stylowy crossover coupe zachowuje swoje korzenie,w tym często krytyczną bezstopniową skrzynię biegów (CVT) oraz przestarzały system infotainment.
Model QX55 na rok 2025 nie zmienił się znacząco od swojego debiutu w 2022 roku, poza drobnymi modyfikacjami poziomów wyposażenia. Wciąż jest smukłym i eleganckim odpowiednikiem crossovera QX50. Jego mocne i słabe strony pozostają niezmienne,a atrakcyjny design wyróżnia go spośród innych kompaktowych crossoverów.
Silnik i osiągi QX55 dzieli z modelem QX50 – to 2.0-litrowy silnik turbo o zmiennej kompresji z czterema cylindrami. Oferuje on przyzwoite 268 koni mechanicznych oraz moment obrotowy wynoszący 280 lb-ft, przekazywany na wszystkie koła za pomocą systemu AWD z przewagą napędu na przednie koła.Innowacyjna technologia silnika zapewnia dobre osiągi, jednak CVT ogranicza potencjał lepszych doświadczeń podczas jazdy.
Skrzynia biegów próbuje imitować tradycyjną automatyczną skrzynię biegów przy niskich prędkościach lub pełnym gazie, ale ma problemy z utrzymaniem stałości działania. Przyspieszenie do 60 mph zajmuje około 6.5 sekundy; większość opóźnienia występuje w pierwszych chwilach jazdy podczas dostosowywania się CVT do pracy silnika.
Ekonomia paliwowa jest przyzwoita – szacunkowe zużycie wynosi 22 mpg w mieście i 28 mpg na autostradzie. Jednak nierównomierne dostarczanie mocy przez CVT może wpływać na rzeczywiste zużycie paliwa.
Wnętrze modelu QX55 pozostało niemal bez zmian i odzwierciedla chęć Infiniti do trzymania się sprawdzonych rozwiązań technologicznych, które są już przestarzałe. System infotainment składający się z dwóch ekranów – górnego o przekątnej 8 cali oraz dolnego dotykowego o przekątnej 7 cali – wydaje się archaiczny w porównaniu do konkurencji.
Mimo starszej technologii wnętrze oferuje wygodne podgrzewane i wentylowane fotele przednie inspirowane fotelami NASA typu zero gravity, które skutecznie redukują zmęczenie podczas długich podróży. Materiały wykończeniowe nadają wnętrzu lekko luksusowy charakter mimo że nie dorównują standardom premium ustalonym przez rywali.
Opadająca linia dachu nadaje modelowi elegancki wygląd kosztem przestrzeni nad głową pasażerów tylnych oraz miejsca bagażowego w porównaniu do bardziej konwencjonalnego modelu QX50.QX55 oferuje szereg aktywnych funkcji bezpieczeństwa takich jak ProPILOT Assist od Infiniti obejmujący adaptacyjny tempomat czy asystenta utrzymania pasa ruchu. System dobrze śledzi linie drogi i płynnie dostosowuje się do zakrętów.
Monitor widoku wokół pojazdu nadal jest użyteczny lecz jego niska jakość grafiki psuje ogólne pozytywne doświadczenia związane z zaawansowaną funkcjonalnością systemu infotainment obecnego w modelu QX55.
Ceny zaczynają się od $50,150 za podstawową wersję Luxe przed dodatkowymi opcjami czy opłatami; natomiast maksymalna wersja testowa Sensory AWD kosztuje $62,710 wraz z opłatą za transport wynoszącą $1,350.