Formovie zaskoczyło rynek projektorów, wprowadzając na rynek model Theater, który oferował potrójny laser, obraz o przekątnej 150 cali oraz Dolby Vision za 3000 dolarów. Taka cena była niespotykana dla takiego zestawu funkcji, zwłaszcza od mało znanej marki. Model ten pomógł ugruntować pozycję Formovie na rynku, jednak 3000 dolarów to nadal spora kwota za projektor.Aby przyciągnąć większą liczbę klientów, firma niedawno zaprezentowała Cinema Edge w cenie 1800 dolarów – znacznie bardziej przystępną opcję z silnikiem laserowym, ostrym obrazem 4K oraz systemem Google TV do streamingu.
Niemniej jednak nowy model ma poważne ograniczenia: brakuje mu potrójnego silnika laserowego i Dolby Vision, a także charakteryzuje się przeciętną dokładnością kolorów i jasnością. Dodatkowo musi stawić czoła mocnej konkurencji ze strony takich marek jak Hisense, Epson czy Optoma. W rezultacie Cinema Edge nie jest tak ekscytujący jak pierwszy model Formovie.
Cinema Edge oferuje wyraźne wideo w rozdzielczości 4K w rozsądnej cenie, ale jego wydajność wypada słabiej niż u podobnych konkurentów.
Model ten jest bardziej kompaktowy niż theater we wszystkich wymiarach i ma kwadratowy kształt oraz subtelną ciemnoszaro-skalną obudowę. Można go ustawić na ścianie lub lepiej – na dedykowanym ekranie ALR redukującym odblaski z odległości około 13 cali dla obrazu o przekątnej 120 cali.Cinema Edge wyposażony jest w parę głośników o mocy 15W; jednak purysty audio mogą preferować system dźwięku przestrzennego 5.1 do pełnego wykorzystania Dolby Atmos i DTS-HD. System Google TV zawiera Netflix (w przeciwieństwie do Theater przy premierze), ale procesor działa nieco wolno co może utrudniać nawigację i dostosowanie ustawień.
Podobnie jak Theater, Cinema Edge oparty jest na trzech gumowych nóżkach zamiast czterech co może sprawić trudności podczas poziomowania urządzenia przy instalacji. Choć obsługuje cyfrowe dostosowanie keystone do prostokątności obrazu to powinno być używane oszczędnie ponieważ zmniejsza rozdzielczość obrazu i zwiększa opóźnienie podczas grania.
Na szczęście dostępnych jest wiele portów wejściowych umożliwiających podłączenie akcesoriów takich jak odtwarzacze Blu-Ray: trzy porty HDMI 2.1 (jeden z eArc),gniazdo audio optyczne oraz dwa porty USB-C do zasilania mediów/streaming sticka.
Jakość obrazu Cinema Edge korzysta z technologii DLP firmy Texas Instruments która wyświetla obraz w rozdzielczości 1080p dwukrotnie aby stworzyć ostry obraz w rozdzielczości 4K dzięki tzw szybkiemu przełączaniu pikseli.
Cinema Edge osiąga jasność do poziomu 2100 lumenów co pozwala oglądać niektóre treści nawet przy dziennym świetle; jakość detali jest bardzo dobra a kontrast pozwala lepiej odbierać filmy ze słabo oświetlonymi scenami.
Jednakże Cinema Edge boryka się z problemami związanymi z odwzorowaniem kolorów; jego pojedyncze źródło światła laserowego nie zapewnia tak szerokiej gamy kolorystycznej jak modele Theater czy Hisense PX2-Pro a wsparcie HDR ogranicza się jedynie do HDR10 zamiast lepszych trybów takich jak Dolby Vision dostępnych u droższych konkurentów.
Mimo że jakość wizualna pozostaje poprawna to zauważyłem problemy związane ze słabym wykonaniem HDR takie jak przepalone światła czy artefakty cieniowe szczególnie widoczne podczas oglądania filmów akcji.
Cinema Edge nadaje się również do lekkiego grania lecz ograniczona częstotliwość odświeżania wynosząca tylko60Hz oraz opóźnienie wejścia rzędu40 milisekund sprawiają że gra staje się wyzwaniem zwłaszcza przy szybkich strzelankach FPS.
Głośniki oferują przyzwoitą jakość dźwięku ale bas pozostawia wiele do życzenia a brak przestrzeni dźwiękowej wpływa negatywnie na realizm odbioru dźwięku.
Pomimo dobrego potencjału Theatre model Cinema Edge okazuje się być rozczarowujący; wydajność wypada średnio względem ceny a jasność oraz odwzorowanie kolorystyczne są poniżej oczekiwań.
Zintegrowany system Google TV działa wolno a konfiguracja zajmuje więcej czasu niż powinna przez brak czwartej nóżki stabilizacyjnej.
Choć Cinema Edge to solidny projektor UST średniej klasy istnieje duża konkurencja w tej samej półce cenowej gdzie za jedyne200 dolarówwięcej można nabyć Hisense PX2-Pro który oferuje większą jasność (2400 lumen) wraz z Dolby Vision i pokryciem BT2020 powyżej100 procent lub Epson LS650 który zapewnia podobną specyfikację lecz niemal podwójną jasność wynoszącą3600 lumenů