Francuska grupa dóbr luksusowych Kering odnotowała w roku obrotowym 2022 przychód w wysokości ponad 20 miliardów euro, co oznacza wzrost o 15 procent rok do roku w ujęciu sprawozdawczym oraz wzrost o 9 procent rok do roku w ujęciu porównywalnym.
Wszystkie nasze domy odnotowały rekordowe przychody
Bezpośrednio obsługiwana sieć detaliczna firmy, obejmująca strony internetowe, odnotowała 10-procentowy wzrost przychodów w ujęciu porównawczym, napędzany w szczególności przez Europę Zachodnią i Japonię.
Powtarzalny dochód operacyjny Keringa wzrósł w roku obrotowym 2012 o 11%, osiągając poziom 5,6 miliarda euro, przy powtarzalnej marży operacyjnej na poziomie 27,5%. Zysk netto przypisany Grupie wyniósł 3,6 mld euro, co oznacza wzrost o 14%, natomiast wolne przepływy pieniężne z działalności operacyjnej utrzymały się na wysokim poziomie ponad 3,2 mld euro.
W czwartym kwartale (Q4) roku finansowego 2012, całkowita sprzedaż spadła o 2 procent w ujęciu sprawozdawczym i o 7 procent w ujęciu porównywalnym, przy zróżnicowanych wynikach w poszczególnych domach i regionach, powiedziała firma w komunikacie prasowym.
Gucci, flagowa marka Keringa, osiągnęła w roku obrotowym 2012 przychód w wysokości 10,5 miliarda euro, co oznacza wzrost o 8 procent w ujęciu sprawozdawczym i o 1 procent w ujęciu porównywalnym. Jednakże przychody marki w IV kwartale FY22 spadły o 14 % w ujęciu porównywalnym w stosunku do tego samego okresu w 2021 roku, przy czym sprzedaż w sklepach prowadzonych bezpośrednio spadła o 15 % ze względu na sytuację w Chinach.
Yves Saint Laurent odnotował silny wzrost w roku obrotowym 2012, osiągając przychód w wysokości 3,3 mld euro, co oznacza wzrost o 31% w ujęciu sprawozdawczym i 23% w ujęciu porównywalnym. W czwartym kwartale FY22 sprzedaż wzrosła o 4 procent w ujęciu porównywalnym, dzięki dobrym wynikom w bezpośrednio prowadzonej sieci detalicznej, gdzie sprzedaż wzrosła o 7 procent. Przychody z tytułu sprzedaży hurtowej spadły o 13 % rok do roku.
Ponadto Bottega Veneta osiągnęła rekordowy rok z przychodami w wysokości 1,7 mld euro, co oznacza wzrost o 16% według danych sprawozdawczych i o 11% według danych porównywalnych. Sprzedaż w IV kwartale 2012 r. wzrosła o 6 % w ujęciu porównywalnym, dzięki dobrej dynamice w sieci sprzedaży bezpośredniej (wzrost o 4 % w ujęciu rocznym) oraz w sprzedaży hurtowej (wzrost o 13 % w ujęciu rocznym).
Inne domy Keringa, do których należą takie marki jak Balenciaga, Alexander McQueen i Brioni, również odnotowały silny wzrost w 2022 r., osiągając przychody w wysokości 3,9 mld euro, co oznacza wzrost o 18% według danych sprawozdawczych i o 16% według danych porównywalnych. W 4 kwartale FY22 przychody innych domów były niższe o 4 procent w ujęciu porównywalnym. Sprzedaż w bezpośrednio obsługiwanej sieci detalicznej innych domów wzrosła w kwartale o 2 % rok do roku, dzięki dwucyfrowemu wzrostowi w Europie Zachodniej i Japonii, podczas gdy przychody ze sprzedaży hurtowej spadły o 26 % rok do roku.
Wszystkie nasze domy odnotowały rekordowe przychody i przyczyniły się do wzrostu zysku operacyjnego w 2022 roku. Ale te dobre wyniki nie były jednakowe w stosunku do naszych ambicji i potencjału. Poza wyzwaniami, z jakimi borykały się niektóre z naszych domów, zwłaszcza pod koniec roku, jesteśmy przekonani, że realizujemy właściwą strategię w dłuższej perspektywie. Naszych 47 000 pracowników łączy silna kultura przedsiębiorczości, jak również wartości odpowiedzialności i zaangażowania. Wspólnie dbamy o pożądanie i ekskluzywność naszych marek, aby wszystkie osiągnęły pozycję rynkową współmierną do ich wyjątkowego dziedzictwa i uznanej kreatywności. W środowisku, które pozostaje niepewne, nie mam wątpliwości, że rok 2023 będzie kolejnym rokiem sukcesów naszych domów i wzrostu naszej grupy – powiedział Francois-Henri Pinault, prezes i dyrektor generalny.
Źródło: F2F