Próba zablokowania przez Audi możliwości używania przez NIO nazw ES8 i ES6 w Europie przybrała na sile po tym, jak Urząd Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej odrzucił wniosek niemieckiego producenta samochodów.
NIO szybko umacnia swoją pozycję w Europie
Po tym, jak w 2021 r. chiński producent samochodów elektrycznych, NIO, złożył w Europejskim Urzędzie Patentowym wniosek o ochronę integralności nazw swoich modeli S6 i S8, w zeszłym miesiącu, po 15-miesięcznej batalii, niemiecki sąd stanął po stronie Audi.
Niemiecki sąd orzekł, że dwa modele elektrycznych SUV-ów NIO, ES6 i ES8, brzmią zbyt blisko nazw istniejących już pojazdów Audi S6 i S8.
Tymczasem sędzia wyjaśnił, że chociaż nazwy NIO różnią się od nazw Audi, to nabywcy mogą się pomylić, sądząc, że dodane E to po prostu elektryczny model Audi, mówiąc: Istnieje ryzyko, że konsumenci bedą zakładać, że ES6 to S 6 w wersji elektrycznej, że te dwa pojazdy pochodzą od tego samego producenta.
Po wprowadzeniu na rynek swojego pierwszego EV w regionie, modelu ES7, NIO zmieniło jego nazwę na EL7, aby uniknąć ewentualnego sprzeciwu. Samochody elektryczne NIO, o których mowa w pozwie Audi dotyczącym nazewnictwa, nie są jeszcze dostępne w Niemczech.
Wyrok nie jest ostateczny, a NIO zapowiedziała wtedy, że będzie się odwoływać od decyzji i bronić swoich praw.
Pomimo wygranej bitwy w Niemczech, wydaje się, że Audi przegrywa całą wojnę w Europie, ponieważ Urząd Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO) orzekł w tym tygodniu, że modele ES6 i ES8 firmy NIO nie stanowią w rzeczywistości pomyłki, jak podaje CnEVPost.
Najnowsze orzeczenie oznacza, że nazwy ES8 i ES6 NIO pozostaną ważne w Europie, chyba że Audi unieważni orzeczenie EUIPO.
Opinia Electrek
Po ostatnim orzeczeniu sądu stwierdziłem, że pozew o nadanie nazw pojazdom elektrycznym wygląda na klasyczny przypadek, w którym uznany gracz wyżywa się na nowym.
Jednocześnie nazwy te brzmią znajomo i mogą być łatwo pomylone, zwłaszcza dla osób mieszkających w Europie, które przyzwyczaiły się do oglądania modeli Audi S6 i S8 i wiedzą, że marka ta przechodzi na napęd elektryczny.
NIO szybko umacnia swoją pozycję w Europie dzięki wprowadzeniu EL7 i rosnącej liczbie stacji Power Swap.
Źródło: Electrek