Wraz ze wzrostem popularności produkcyjnych pojazdów elektrycznych, wzrosła również popularność tuningów EV i konwersji EV. Na przestrzeni lat powstało wiele warsztatów specjalizujących się w unowocześnianiu i restaurowaniu klasyki motoryzacyjnej, a rezultaty są często spektakularne. Everatti jest jednym z takich warsztatów, które wprowadzają nowe rozwiązania na wyższy poziom.

Elektryczne Porsche 911
Porsche nie jest obce technologii pojazdów elektrycznych – w 2015 r. wypuściło na rynek bardzo szybkie hybrydowe Porsche 918 Spyder, a następnie wykorzystało technologię EV z 918 w całkowicie elektrycznym Taycan, jak również w hybrydowej Panamerze 4 rodziny. Jednak nie wypuszczono jeszcze kultowego, całkowicie elektrycznego samochodu sportowego, który miałby taką samą atrakcyjność i dziedzictwo jak 911 – i tu właśnie pojawia się Everatti.
Everatti to warsztat samochodowy, który zajmuje się klasycznymi samochodami i przerabia je, pozbywając się układu napędowego z silnikiem spalinowym i zastępując go czystszymi, bardziej wydajnymi i mocniejszymi wersjami elektrycznymi. Częścią tożsamości Everatti jest proces, który nazywa „redefinicją” – to więcej niż tylko konwersja pojazdów z gazowych na elektryczne. Każdy nowy pojazd, którym zajmuje się zespół, przechodzi do 4.000 godzin rozwoju i testów, aby stać się lepszą wersją samego siebie.
Porsche 964 911 było produkowane w latach 1990-1993 i było pierwszym samochodem Porsche z napędem na wszystkie koła. We współpracy z Gulf Oil International – stąd jaskrawe pomarańczowo-niebieskie malowanie – Everatti zastosował swój proces redefinicji do ikony motoryzacji Porsche.
W ramach tego zabiegu Everatti poddaje Porsche 911 pełnej „restomod” – zachowując wiele z ducha oryginalnego pojazdu, wprowadzając niewiele zmian w wyglądzie i wnętrzu. Poza małym ekranem w konsoli środkowej nad tunelem skrzyni biegów i tym, co Everatti nazywa „niestandardowymi, inspirowanymi przez Porsche pokrętłami 5-ciu wskaźników”, większość wnętrza pojazdu, w tym dźwignia zmiany biegów, została tylko nieznacznie zmodernizowana.
Everatti twierdzi, że masa i rozkład masy – ważny element tego, co czyni Porsche 911 tak wyjątkowym – pozostały w większości nienaruszone, a nadwozie z włókna węglowego jest w standardzie.
Jeśli chodzi o osiągi, to układ napędowy EV zwiększa moc i moment obrotowy z pierwotnych 247 BHP i 228 lb-ft momentu obrotowego do nowych 500 BHP i 368 lb-ft. Przyspieszenie 0-100 spada do poniżej 4 sekund, a akumulator o pojemności 62 KWh daje deklarowany zasięg około 280 km. Oferowane jest również hamowanie odzyskowe i regularne szybkie ładowanie prądem zmiennym i stałym, choć nie podano danych dotyczących prędkości ładowania. Everatti dodaje również udogodnienia, takie jak podgrzewane fotele przednie, zaktualizowaną klimatyzację i nowy system rozrywki, który obejmuje pełną nawigację, Bluetooth i Apple CarPlay.