Scania tworzy historię cyfrowej sprzedaży samochodów ciężarowych w Polsce po tym, jak jeden z klientów zakupił nowy ciągnik przez internet.
Polski klient Scania stał się pierwszym klientem, który kupił jeden z samochodów ciężarowych firmy, korzystając z nowego cyfrowego serwisu sprzedaży.
Firma Styku Transport Łukasz Styczeń, przewoźnik z północno-zachodniej Polski, wykorzystała narzędzie internetowe do zamówienia ciągnika siodłowego 4×2 z 13-litrowym silnikiem i układem napędowym Scania Super, który został dostarczony w grudniu.
Jest to pierwsza sprzedaż w ramach pilotażu nowej usługi Scania Polska, która jest rozwijana przez zespół ds. digitalizacji sprzedaży w Södertälje i ma na celu uproszczenie procesu zakupu dla tych klientów, którzy chcą mieć prostszą specyfikację samochodu ciężarowego.
W ramach pilotażu zespół ds. sprzedaży, przedsprzedaży i IT w Polsce zidentyfikował prawdopodobnych klientów kupujących ciągniki siodłowe do przewozów długodystansowych, którym zbliża się koniec okresu leasingu lub którzy osiągnęli określony przebieg w swoim obecnym pojeździe.
Zespół wysyła im link do samochodu ciężarowego, który został zidentyfikowany jako odpowiadający potrzebom i gustom klienta, umożliwiając klientowi dostosowanie około 30 różnych wyborów do jego potrzeb, począwszy od komponentów pojazdu, poprzez R&M, usługi powiązane i sposób płatności. W ten sposób firma Styku Transport Łukasz Styczeń zawarła umowę na swoją kolejną ciężarówkę.
„Zakupy online nadchodzą. Musimy przyjąć korzyści, a nie obawiać się ich” – mówi Bruce Atkinson, jeden z głównego zespołu twórców koncepcji, którzy pracują nad cyfrowym pilotażem od momentu jego rozpoczęcia na początku 2022 roku.
Emil Jungnelius, Senior Concept Developer w dziale digitalizacji sprzedaży Scania, mówi: „Historycznie rzecz biorąc, nasza branża i nasi klienci byli dość konserwatywni, jeśli chodzi o podróż w kierunku digitalizacji klienta, ale wszyscy wiemy, że digitalizacja ma miejsce i pomoże nam wszystkim na różne sposoby.”
W Scania Polska jest prawdziwe poczucie dumy z tego, że pierwszy klient kupił samochód ciężarowy Scania przez Internet, jak mówi Adrian Łapczyński, który jest obecnie specjalistą ds. sprzedaży, ale wcześniej był specjalistą ds. produktu w dziale przedsprzedaży, gdy rozpoczął się pilotaż na początku 2022 r.
„Jesteśmy naprawdę dumni z tego kamienia milowego i jesteśmy dumni, że mamy tak innowacyjny zespół. Doceniamy również, że nasi koledzy z Scania CV AB widzą w nas otwarty rynek dla tej innowacji” – mówi.
Kolejnym etapem dla Łapczyńskiego i jego kolegów w Polsce jest dalsze promowanie tego ekscytującego nowego cyfrowego podejścia.
„Scania Polska będzie wysyłać kolejne zaproszenia do rozwoju tego narzędzia, ponieważ chcielibyśmy wyprzedzić oczekiwania naszych klientów w tym nowym sposobie kupowania pojazdu” – mówi.