Biuro Reklamy TVP zaprezentowało przyszłoroczną ofertę. Władze TVP przekonują, że reklamodawcy będą mogli zyskać większą elastyczność oraz dodatkowe rabaty.
Koszty reklamy w Telewizji Polskiej od 2023 r. wzrośnie średnio o 8 proc. Reklamodawcy mogą zmniejszyć te koszta, alokując swoje środki w reklamę online oraz sponsoring. Nowością jest mechanizm gwarancji poziomu średniej ceny dla reklamodawców z rocznymi wydatkami powyżej 8 mln zł, którzy wykorzystują cennik jako podstawową formę zakupu.
Od przyszłego roku marketerom deklarującym wydatki w kategorii online oraz w sponsoring będą przysługiwać dwa rabaty na zakup reklam w TV. Reklamodawcy będą mogli skorzystać ze specjalnych warunków zakupu reklam w internecie.
Jednym z elementów zasad sprzedaży zwiększających elastyczność jest rozszerzona lista grup celowych, w których można dokonywać zakupu gwarantowanej widowni. Dwie nowe grupy wiekowe to: 18-64 oraz 20-49. Dodatkowo TVP oferuje pakiety ułatwiające wybór stacji dopasowanych do wybranych kryteriów demograficznych.
Czytaj także:
- Kwalifikacje GP Wielkiej Brytanii: Wyniki i najciekawsze momenty (08.07.2023)
- USA – Kanada: Typy bukmacherskie, analiza meczu (10.07.2023)
- Wyniki Grand Prix Wielkiej Brytanii: Kto triumfował na torze? (09.07.2023)
Nowością będą także bardziej zaawansowane reklamy online. TVP rozwija też produkty reklamowe oparte na reklamie w connected TV. Nadawca dodaje narzędzia pozwalające na elastyczny dobór liczby kontaktów z widzem.
W nowej polityce sprzedaży Biura Reklamy TVP uproszczono zasady rozliczania pakietów.
„Eksperci przewidują, że w 2023 r. rynek reklamy będzie rósł z mniejszą niż w tym roku dynamiką. Jednocześnie wszystkie firmy z branży szukają rozwiązań dla rosnących kosztów i cen. Dlatego w przyszłym roku znacząco zwiększamy zarówno elastyczność oferowanych produktów, jak i możliwości zmniejszenia inflacji cen reklam. Przez wyższą elastyczność rozumiem między innymi obniżanie pułapów na indywidualne negocjacje. Możliwości zmniejszenia inflacji zależą natomiast od szybkiego złożenia deklaracji rocznej (…). Nasi klienci zapewne docenią też mechanizm gwarancji kosztu przy zakupie cennikowym – mówi Ewelina Czuba, dyrektor Biura Reklamy TVP.
Źródło: Rzeczpospolita