Elon Musk zaprezentował nowe czarno-białe logo „X”, które zastąpi słynnego niebieskiego ptaka Twittera, podążając za głównym rebrandingiem platformy mediów społecznościowych, którą kupił w zeszłym roku za 44 miliardy dolarów.

Nowa nazwa wprowadzi w błąd większość odbiorców Twittera
Musk zastąpił swoją własną ikonę Twittera białym X na czarnym tle i opublikował w poniedziałek zdjęcie projektu wyświetlanego w siedzibie Twittera w San Francisco.
X zaczął pojawiać się w górnej części desktopowej wersji Twittera w poniedziałek, ale ptak nadal dominował w aplikacji na telefon.
Musk poprosił fanów o pomysły na logo i wybrał jedno, które opisał jako minimalistyczne Art Deco, mówiąc, że „z pewnością zostanie dopracowane”.
„Wkrótce pożegnamy się z marką Twitter i stopniowo ze wszystkimi ptakami” – napisał Musk na Twitterze w niedzielę.
Domena internetowa X.com przekierowuje teraz użytkowników na Twitter.com, powiedział Musk.
W odpowiedzi na pytania o to, jak będą się nazywać tweety po rebrandingu, Musk powiedział, że będą się nazywać Xs.
Musk, dyrektor generalny Tesli, od dawna jest zafascynowany literą. Miliarder jest również dyrektorem generalnym firmy rakietowej Space Exploration Technologies Corp. znanej powszechnie jako SpaceX. W 1999 roku założył startup o nazwie X.com, firmę świadczącą usługi finansowe online, obecnie znaną jako PayPal,
Zakup i rebranding Twittera przez Muska są częścią jego strategii stworzenia czegoś, co nazwał „aplikacją do wszystkiego” podobną do chińskiego WeChat, która łączy czaty wideo, przesyłanie wiadomości, przesyłanie strumieniowe i płatności.
Linda Yaccarino, wieloletnia dyrektor wykonawcza NBC Universal, którą Musk wybrał na stanowisko dyrektora generalnego Twittera w maju, opublikowała nowe logo i odniosła się do zmiany, pisząc na Twitterze, że X będzie „przyszłym stanem nieograniczonej interaktywności – skoncentrowanej na audio, wideo, przesyłaniu wiadomości, płatnościach / bankowości – tworząc globalny rynek pomysłów, towarów, usług i możliwości”.
Eksperci przewidują jednak, że nowa nazwa wprowadzi w błąd większość odbiorców Twittera, którzy już teraz są skwaszeni na platformie mediów społecznościowych po szeregu innych zmian wprowadzonych przez Muska. Witryna stoi również w obliczu nowej konkurencji ze strony Threads, nowej aplikacji firmy macierzystej Facebooka i Instagrama, która jest bezpośrednio skierowana do użytkowników Twittera.
Źródło: Reuters