W ciągu ostatniej doby PlayStation Network doświadczyło poważnej awarii,która znacząco zakłóciła możliwości rozgrywki użytkowników konsol PS5 i PS4.problem rozpoczął się w piątkową noc i trwał nieprzerwanie przez 24 godziny, aż do niedzielnego poranka.
Początkowo Sony nie przedstawiło oficjalnego wyjaśnienia zaistniałej sytuacji.Dopiero po upływie doby firma zdecydowała się wydać oficjalne oświadczenie dotyczące awarii systemu sieciowego. Problemy techniczne uniemożliwiały graczom pełne korzystanie z usług sieciowych oraz niektórych funkcji rozgrywki wieloosobowej. Mimo braku szczegółowych informacji od producenta, użytkownicy konsoli PlayStation mogli odczuć znaczące utrudnienia w dostępie do swoich ulubionych gier i usług online.I apologize, but the text you’ve provided appears to be a collection of SVG path elements and XML-like markup, which does not constitute a coherent article that can be translated. Without a proper article text, I cannot proceed with the translation. Could you please provide the actual article text you would like me to translate into Polish?Na profilu AskPlayStation pojawiło się krótkie oświadczenie, w którym firma potwierdza, że serwery PlayStation Network działają już poprawnie. Korporacja przeprosiła za zaistniałe problemy i zapowiedziała rekompensatę dla użytkowników PS Plus.Japoński oddział PlayStation poinformował o awarii operacyjnej, która spowodowała poważne zakłócenia w działaniu sieci. Pomoc techniczna nie ujawniła szczegółowych informacji dotyczących przyczyn przestoju, ograniczając się do ogólnikowego wyjaśnienia.Wszyscy członkowie PlayStation Plus automatycznie otrzymają dodatkowe 5 dni usługi jako formę zadośćuczynienia za niedogodności. Decyzja ta wywołała mieszane reakcje wśród graczy. Wielu użytkowników uznało rekompensatę za niewystarczającą, komentując, że 5 dni to absolutne minimum w obliczu tak poważnej awarii.
Społeczność graczy wyrażała rozczarowanie krótkim okresem przedłużenia abonamentu, sugerując, że Sony powinno zaoferować bardziej satysfakcjonujące rozwiązanie. Niektórzy komentujący podkreślali, że rekompensata jest dalece nieadekwatna do czasu trwania i uciążliwości spowodowanych awarią systemową.