Francuska marka odzieżowa Louis Vuitton mianowała nagrodzonego Grammy producenta, rapera, piosenkarza i autora tekstów Pharrella Williamsa swoim nowym dyrektorem kreatywnym ds. odzieży męskiej.
Cieszę się, że mogę powitać Pharrella w domu
Marka opisała Williamsa jako wizjonera, którego kreatywne światy rozciągają się od muzyki, poprzez sztukę, aż do mody.
Jest on również współzałożycielem marki Billionaire Boys Club.
Wcześniej stanowisko w Louis Vuitton zajmował znany projektant Virgil Abloh, który zmarł w 2021 roku.
Pierwsza kolekcja Williamsa dla marki zostanie pokazana na Men’s Fashion Week w Paryżu w czerwcu.
Cieszę się, że mogę powitać Pharrella w domu, po naszej współpracy w 2004 i 2008 roku dla Louis Vuitton, jako naszego nowego dyrektora kreatywnego ds. mężczyzn – powiedział w oświadczeniu prezes i dyrektor generalny Louis Vuitton, Pietro Beccari.
Jego kreatywna wizja wykraczająca poza modę bez wątpienia poprowadzi Louis Vuitton do nowego, bardzo ekscytującego rozdziału – dodał Pietro Beccari.
Louis Vuitton jest jednym z wiodących międzynarodowych domów mody na świecie. Jest częścią grupy dóbr luksusowych LVMH, której właścicielem jest najbogatszy człowiek na świecie Bernard Arnault.
Williams zdobył 13 nagród Grammy i był sędzią w popularnym telewizyjnym konkursie talentów The Voice.
Otrzymał nominację do Oscara za piosenkę Happy, która była częścią ścieżki dźwiękowej filmu animowanego Minionki rozrabiają 2.
W 2003 roku Williams wraz z japońskim projektantem Nigo założył streetwearową markę Billionaire Boys Club.
Współpracował z gigantem sportowym Adidasem oraz luksusowymi markami Moncler i Chanel, a także współpracował z projektantem Louis Vuitton Markiem Jacobsem przy projektowaniu okularów dla tej marki.
Williams został skrytykowany w zeszłym roku, gdy na pokazie mody pojawił się w okularach przeciwsłonecznych Tiffany wysadzanych diamentami.
Użytkownicy mediów społecznościowych zwrócili uwagę na podobieństwa między projektem a parą okularów pochodzących z indyjskiej epoki Mughal.
Poprzednik Williamsa w Louis Vuitton, Virgil Abloh był założycielem marki Off-White.
Znany z łączenia elementów streetwearu z projektami high fashion, zmarł na raka w wieku 41 lat w listopadzie 2021 roku.
Jego pośmiertny ostatni pokaz odzieży męskiej opierał się na rozbudowanej koncepcji „Dreamhouse” z aniołami, tańczącymi breakdance modelami i lekceważeniem płci w projektach.
Źródło: BBC