Przedsiębiorstwo lotnicze Finavia otrzymało prestiżową międzynarodową nagrodę dla portu lotniczego.
W badaniu ASQ co roku bierze udział prawie 400 portów lotniczych
Nagroda została przyznana na podstawie ankiety, w której pasażerowie ocenili lotnisko w Helsinkach jako najlepsze lotnisko w Europie w kategorii wielkości od 15 do 25 milionów pasażerów.
Cieszymy się z nagrody i jesteśmy dumni, że pasażerowie wybrali lotnisko w Helsinkach jako najlepsze lotnisko w Europie. Rok po roku lotnisko w Helsinkach nadal znajduje się w czołówce najlepszych lotnisk na świecie – mówi prezes Finavii, Kimmo Mäki.
Nagroda ASQ (Airport Service Quality) została przyznana przez Airports Council International (ACI), międzynarodową organizację patronacką dla portów lotniczych. Przyznali oni nagrody lotniskom, które były najlepsze w swojej klasie wielkości i regionu.
Nagroda opiera się na ciągłym pomiarze zadowolenia klientów i jakości usług. W badaniu ASQ co roku bierze udział prawie 400 portów lotniczych z 95 krajów. Co roku w ramach badania na lotnisku w Helsinkach przeprowadza się wywiady z około 4 000 pasażerów lotniczych.
W badaniu ASQ pasażerowie lotniczy oceniają 30 różnych kategorii usług, w tym przewodnictwo, obsługę klienta, odprawę, zakupy i gastronomię.
Przez ostatnie lata Finavia odnawiała wybór usług i restauracji na lotnisku w Helsinkach w ramach szeroko zakrojonego programu rozwoju lotniska. Zmodernizowano również halę odlotów, halę przylotów i kontrolę bezpieczeństwa.
Zaprojektowaliśmy i zbudowaliśmy lotnisko w Helsinkach i jego odnowiony terminal dla pasażerów lotniczych. Uważamy, że udało nam się stworzyć lotnisko, które w sposób wszechstronny zaspokaja potrzeby różnych pasażerów i poprawia płynność podróży.
Oprócz nagrody ASQ, Finavia otrzymała wyróżnienie za swoją długoletnią pracę na rzecz zadowolenia klientów. To wyróżnienie ACI World Director General Roll of Excellence zostało przyznane tylko pięciu lotniskom na świecie. W ciągu ostatnich pięciu lat Finavia otrzymała nagrodę ASQ w latach 2018, 2019, 2020 i 2022.
Chciałbym podziękować wszystkim w Finavii oraz wszystkim firmom i personelowi działającemu na lotnisku za to wspaniałe osiągnięcie, jak również za wspaniałą pracę w zakresie obsługi klienta, w którą zaangażowali się wszyscy pracujący na lotnisku. Udane doświadczenie klienta można stworzyć tylko dzięki wspólnej pracy – mówi Mäki.
Źródło: Air101