Południowokoreański urząd antymonopolowy zapowiedział, że nałoży na firmę Tesla grzywnę w wysokości 2,85 mld wonów (3,3 mln dolarów) za to, że nie poinformowała swoich klientów o krótszym zasięgu pojazdów elektrycznych w niskich temperaturach.

Koreańska Komisja ds. Uczciwego Handlu twierdzi, że od sierpnia 2019 r. do niedawna Tesla na swojej oficjalnej lokalnej stronie internetowej wyolbrzymiała „zasięg jazdy swoich samochodów na jednym ładowaniu, ich efektywność paliwową w porównaniu z pojazdami benzynowymi oraz wydajność swoich Superchargerów”.
Zasięg jazdy samochodów amerykańskiego producenta spada w niskich temperaturach nawet o 50,5 procent w porównaniu z tym, jak są one reklamowane w Internecie, stwierdziła komisja w oświadczeniu we wtorek.
Na swojej stronie internetowej Tesla podaje wskazówki dotyczące jazdy w zimie, takie jak wstępne przygotowanie pojazdów do jazdy z zewnętrznymi źródłami zasilania i korzystanie z aplikacji „Energy” do monitorowania zużycia energii, ale nie wspomina o utracie zasięgu w temperaturach poniżej zera.
W 2021 r. Citizens United for Consumer Sovereignty, południowokoreańska grupa konsumencka, powołując się na dane ministerstwa środowiska, stwierdziła, że zasięg większości samochodów elektrycznych spada w niskich temperaturach nawet o 40 procent, gdy trzeba ogrzewać akumulatory, przy czym najbardziej cierpi na tym Tesla.
W zeszłym roku Komisja ukarała niemieckiego producenta samochodów Mercedes-Benz i jego koreański oddział grzywną w wysokości 20,2 miliarda wonów (23,3 miliona dolarów) za fałszywą reklamę związaną z emisją gazów przez jego samochody osobowe z silnikiem Diesla.
Wyzwanie, jakim jest wydajność pojazdów elektrycznych w ekstremalnych temperaturach, jest powszechnie znane, chociaż pojazdy elektryczne są popularne na rynkach takich jak Norwegia, gdzie cztery na pięć sprzedanych w zeszłym roku pojazdów było zasilanych z akumulatorów, na czele z Teslą.
Badanie przeprowadzone w 2020 r. na 4200 podłączonych do sieci pojazdów elektrycznych wszystkich marek przez kanadyjskiego dostawcę usług telematycznych Geotab wykazało, że większość modeli ma podobny spadek zasięgu w niskich temperaturach, przede wszystkim dlatego, że akumulator jest również wykorzystywany do ogrzewania samochodu dla kierowcy i pasażerów.
Przy temperaturze nieco powyżej 20 stopni Celsjusza przeciętny samochód elektryczny osiągał większy zasięg niż deklarowany, ale przy -15 stopniach Celsjusza przeciętny samochód elektryczny osiągał tylko 54 procent swojego nominalnego zasięgu, jak wynika z badania.