Jak poinformowali urzędnicy, noga kobiety musiała zostać amputowana na tajlandzkim lotnisku po tym, jak została uwięziona przez ruchomy chodnik.
Lotnisko będzie w pełni odpowiedzialne za koszty leczenia kobiety
57-letnia tajska pasażerka miała wejść na pokład porannego samolotu lecącego z lotniska Don Mueang w Bangkoku do południowej prowincji Nakhon Si Thammarat, gdy została przytrzaśnięta przez chodnik w terminalu 2 lotniska. Według władz lotniska, zespół medyczny musiał ostatecznie odciąć jej lewą nogę powyżej kolana.
„W imieniu Międzynarodowego Portu Lotniczego Don Mueang chciałbym wyrazić moje najgłębsze kondolencje w związku z wypadkiem” – powiedział dyrektor lotniska Don Mueang Karun Thanakuljeerapat podczas konferencji prasowej. „Chciałbym podkreślić, że dopilnujemy, aby taki wypadek się nie powtórzył”.
Powiedział, że lotnisko będzie w pełni odpowiedzialne za koszty leczenia kobiety i będzie otwarte na negocjacje w sprawie innych odszkodowań.
Zespół medyczny w szpitalu, do którego została początkowo wysłana, poinformował Karuna, że nie mogą ponownie przyłączyć jej nogi, ale kobieta poprosiła o przeniesienie do innego szpitala w celu oceny możliwości, powiedział.
Zdjęcia udostępnione w Internecie pokazały dolną część nogi kobiety uwięzioną pod pasem na końcu chodnika, gdy pomagał jej personel lotniska. W walizce leżącej obok niej brakowało dwóch kółek, a żółte płytki przypominające grzebienie zostały odłamane z miejsca, w którym zwykle zakrywają krawędź pasa w miejscu, w którym kończy się ruchomy chodnik.
Karun powiedział, że kółka walizki zostały znalezione pod pasem, ale nie było jasne, w jaki sposób może to mieć związek z wypadkiem. Powiedział, że chodniki na lotnisku są sprawdzane codziennie, z dodatkową comiesięczną inspekcją. Powiedział, że chodnik został zamknięty, a zespół inżynierów sprawdza go w celu ustalenia przyczyny wypadku.
Chodnik został wyprodukowany przez japońską firmę Hitachi i został zainstalowany w 1996 roku, powiedział dyrektor lotniska, dodając, że istnieje plan wystąpienia o budżet na zmianę na nowszy model w 2025 roku.
W 2019 r. but pasażera został uszkodzony po tym, jak został złapany w ruchomy chodnik na lotnisku w Terminalu 1. Lotnisko wydało następnie oświadczenie, w którym poinformowało, że wadliwy chodnik został naprawiony i ponownie otwarty w ciągu około godziny.
Źródło: CBS