W Europie trwa największy konflikt zbrojny od czasów II wojny światowej, natomiast w Katarze kończy się piłkarski mundial. FAVBET Foundation przygotowała niezwykłą kampanię „Kibicuj tym, którzy nas wspierają”, która jest skierowana do wszystkich ukraińskich miłośników piłki nożnej.
Spis treści
Eksplozje radości na stadionach i eksplozje bombowe na Ukrainie
Podczas gdy katarskie stadiony eksplodują okrzykami zachwytu, ukraińscy kibice słyszą bomby eksplodujące na ulicach ich miast, a Siły Zbrojne Ukrainy na liczącej tysiące kilometrów linii frontu bohatersko stawiają opór nieuzasadnionej rosyjskiej agresji. Pomimo tych okoliczności FAVBET i kijowska agencja kreatywna Taktika znaleźli sposób na zaangażowanie w mundial kibiców z Ukrainy. Chcieli także przypomnieć światu, że piłka nożna to nie tylko sportowa rywalizacja, ale również nieznające granic jedność i wsparcie.
„Świat nie może podziwiać gry naszej reprezentacji na katarskich arenach piłkarskich, ale od niemal roku przygląda się naszej walce na innej arenie – polu bitwy. Świat nie tylko się przygląda, ale przede wszystkim niestrudzenie nas wspiera. Anglia, Holandia, Hiszpania, Polska, USA, Francja i wiele innych państw zaopatrują i szkolą ukraińskie wojsko, a także zapewniają schronienie naszym rodakom i dbają o nasze interesy na froncie dyplomatycznym. Uznaliśmy, że mistrzostwa świata są doskonałą okazją na podziękowanie sojusznikom Ukrainy za niesłabnące wsparcie” – powiedział kreatywny copywriter FAVBET, Mykoła Bezkrownyj.
Ukraińcy życzą zwycięstwa sojusznikom
Kampania opiera się na krótkich filmikach kręconych na ulicach Kijowa – stolicy Ukrainy. Całość koncentruje się na ukraińskich kibicach noszących stare szaliki kibica, którymi przed laty machali na meczach Ukrainy przeciwko dzisiejszym sojusznikom.
„Kiedyś wznosiliśmy te szaliki nad głowy, ponieważ ponad wszystko pragnęliśmy Was pokonać. Teraz je nosimy dlatego, że szczerze życzymy Wam zwycięstwa, tak jak Wy życzycie zwycięstwa nam” – przyznaje lektor czytający manifest kampanii.
„Pomysłodawcą kampanii jest Favbet, a naszym zadaniem było znalezienie dla niej najlepszych formy i stylu. Zdaliśmy sobie sprawę, że kiedyś na stadionach byliśmy przeciwnikami niemal wszystkich naszych dzisiejszych sojuszników. Teraz szaliki z tamtych meczów nie są już symbolami rywalizacji, ale jedności. Wielu kibiców nadal ma je w domach na pamiątkę, dlatego postanowiliśmy je wykorzystać jako potężny symbol, wokół którego zbudowaliśmy kampanię” – wyjaśnia Roman Hurbanow, współzałożyciel i dyrektor kreatywny agencji Taktika.
Oprócz manifestu kampania obejmuje filmiki poświęcone kibicowaniu poszczególnym sojusznikom Ukrainy, takim jak Polska, Francja czy Anglia. Filmiki zostały nakręcone przez ukraińskie studio Digital Religion, które znane jest ze współpracy z wiodącymi na świecie markami: Samsungiem, Visą, Pepsi, Uberem i innymi.
Nowa kampania FAVBET to nie tylko wyraz wdzięczności dla sojuszników, ale również przypomnienie, że wojna, w przeciwieństwie do piłkarskich mistrzostw świata, nie kończy się wraz z ostatnim gwizdkiem sędziego. Podczas gdy mundial wkrótce się zakończy, Ukraina nadal będzie toczyć walkę z agresorem, który chce zniszczyć ukraińską tożsamość.
Fani z całego świata pomogą pomóc Ukrainie
Ukraina potrzebuje wsparcia bardziej niż kiedykolwiek. Z tego powodu fundacja FAVBET Foundation przyjmuje darowizny z całego świata, aby fani piłki nożnej z każdego zakątka globu mogli przyczynić się do zwycięstwa Ukrainy. Darowiznę można wpłacić na oficjalnej stronie fundacji.
Wywodząca się z Ukrainy międzynarodowa firma FAVBET wspiera Ukrainę od pierwszych dni pełnoskalowej inwazji Rosji, angażując się w liczne inicjatywy pomocy humanitarnej i zapewniając ukraińskiemu wojsku niezbędne wyposażenie. Obecnie aż 95% projektów FAVBET Foundation skupia się na pomocy wojsku i cywilom. Fundacja pomaga między innymi w ewakuacji mieszkańców miast frontowych, kupuje karetki pogotowia i pojazdy potrzebne siłom zbrojnym, a także dostarcza zaawansowany technologicznie sprzęt łączności oraz drony.