W Kanadzie narastają poważne kontrowersje związane z propozycją Royal College of Physicians and Surgeons, aby szkoły przestały kłaść nacisk na „wiedzę medyczną” na rzecz nauczania „antyrasizmu” i wartości sprawiedliwości społecznej.
Nie jest jasne, jak duża część tradycyjnego programu nauczania zostałaby zastąpiona zgodnie z zaleceniami w Kanadzie
Organizacja lekarzy o nazwie Do No Harm sprzeciwia się zaleceniom zawartym w tymczasowym raporcie grupy roboczej ekspertów ds. przeciwdziałania rasizmowi.
W raporcie stwierdzono, że nowy nacisk powinien koncentrować się na „wartościach takich jak przeciwdziałanie uciskowi, antyrasizm i sprawiedliwość społeczna, a nie na wiedzy medycznej”.
Eksperci ds. przeciwdziałania rasizmowi sugerują, aby kursy koncentrowały się na „antyrasizmie”, „przeciwdziałaniu uciskowi”, „sprawiedliwości społecznej i równości”, „włączającym współczuciu” i „dekolonizacji”.
Obejmuje to niebezpieczeństwa związane z kapitalizmem i innymi „strukturami władzy”:
„Antyrasizm jest głęboko zakorzeniony w anty-opresji, która analizuje świat przez pryzmat władzy, w tym historycznych i trwających struktur rasizmu, białej supremacji, kolonializmu osadników, heteropatriarchatu, kapitalizmu, ableizmu, klasizmu, seksizmu, homofobii, transfobii i innych. Antyrasizm i antyopresja wzywają do podjęcia działań w zakresie przejawów ucisku ze względu na rasę, pochodzenie etniczne, religię, płeć, tożsamość płciową, orientację seksualną, status społeczno-ekonomiczny, status imigracyjny i inne. „
W osobnym raporcie grupa sprzeciwiła się również amerykańskim szkołom medycznym filtrującym kandydatów, którzy sprzeciwiają się wartościom DEI.
Grupa twierdzi, że odkryła, iż „proces rekrutacji w 50 najwyżej ocenianych szkołach medycznych wykazał, że 36 zapytało kandydatów o ich poglądy lub doświadczenie w wysiłkach DEI”, aby „odfiltrować dysydentów”.
Większość amerykańskich szkół medycznych ma obecnie w swoich programach nauczania kursy dotyczące DEI i różnorodności. Niektóre z nich składają alternatywną przysięgę hipokratejską, zobowiązując się do sprawiedliwości społecznej i działań antyrasistowskich.
Mając dziecko na pierwszym roku szkoły medycznej w Georgetown, jestem zdumiony przytłaczającym obciążeniem tych studentów podczas uczęszczania na te kursy medyczne. Program nauczania na pierwszym roku wydaje się być pochłaniającym wysiłkiem, aby objąć podstawowy żargon medyczny, szkolenie i naukę. Nie potrafię sobie wyobrazić, jak inne przedmioty zostałyby wciśnięte w ten gęsty zakres lub co zostałoby porzucone, aby zrobić miejsce dla nowego nacisku.
Źródło: ZH