W ostatnim czasie Inspekcja Handlowa przeprowadziła szczegółową kontrolę w zakresie usług parkingowych i myjni samochodowych. Celem było sprawdzenie przestrzegania prawa oraz zapewnienie, że ceny są przejrzyste i zgodne z obowiązującymi przepisami. W artykule przedstawiamy wyniki tych kontroli oraz najważniejsze wnioski i zalecenia dla konsumentów.
Kontrola opłat parkingowych przez Inspekcję Handlową
Inspekcja Handlowa przeprowadziła kontrole cen na parkingach oraz w myjniach samochodowych w całym kraju. Celem tych działań było sprawdzenie, czy ceny są zgodne z obowiązującymi przepisami i czy konsumenci są odpowiednio informowani o kosztach.W wyniku kontroli stwierdzono, że w kilku przypadkach doszło do naruszeń. Niektóre placówki nieprawidłowo oznaczały ceny lub nie informowały klientów o dodatkowych opłatach. Inspekcja Handlowa podjęła kroki w celu ukarania winnych oraz zaleciła natychmiastowe poprawienie wskazanych nieprawidłowości.Właściciele parkingów i myjni samochodowych są zobowiązani do przestrzegania przepisów dotyczących uczciwego informowania o cenach. Inspekcja Handlowa zapowiedziała dalsze kontrole, by zapewnić, że wszystkie placówki spełniają wymagane standardy i chronić interesy konsumentów.