Ujawniono, że hasło tegorocznego Konkursu Piosenki Eurowizji, który odbędzie się w Liverpoolu, będzie brzmiało „United By Music”.

Konkurs piosenki odbędzie się w M&S Bank Arena
Oprócz hasła, BBC zaprezentowało również grafikę przedstawiającą bijące serca w kolorach flag Ukrainy i Wielkiej Brytanii.
W zeszłym roku Ukraina wygrała z Kalush Orchestra, ale w tym roku nie mogła być gospodarzem z powodu inwazji Rosji.
Ponieważ Wielka Brytania zajęła drugie miejsce w imprezie europejskiej z piosenkarką Sam Ryder, przejęła odpowiedzialność za organizację imprezy, zanim Liverpool został ujawniony jako miasto gospodarz.
BBC poinformowało, że nowy slogan odzwierciedla genezę konkursu, który powstał w celu zbliżenia Europy poprzez wspólne doświadczenie telewizyjne w różnych krajach.
Jako ukłon w stronę bogatego dziedzictwa muzycznego miasta i żelaznych znaków ulicznych, korporacja dodała, że w brandingu zastosowano krój pisma Penny Lane.
Zespół The Beatles, który powstał w Liverpoolu, wydał w 1967 roku piosenkę o tym samym tytule Penny Lane.
Nowy branding jest efektem współpracy brytyjskiej agencji Superunion i ukraińskiego studia kreatywnego Starlight Creative.
Martin Green, dyrektor zarządzający Konkursu Piosenki Eurowizji 2023 w BBC powiedział: Konkurs Piosenki Eurowizji 2023 będzie naprawdę wyjątkowym wydarzeniem, a kreatywny wygląd jest dużą częścią tworzenia tej magii.
Tegoroczna tożsamość doskonale podsumowuje niesamowite partnerstwa w ramach konkursu i, co ważniejsze, siłę muzyki, która łączy ludzi na całym świecie.
Olena Martynova, Prezes Zarządu Starlight Creative powiedziała: Kreatywność i muzyka mają moc jednoczenia i inspirowania.
Jesteśmy bardzo dumni, że możemy być częścią koncepcji kreatywnej tak ważnego wydarzenia muzycznego, kiedy bardziej niż kiedykolwiek potrzebujemy zjednoczyć się jako globalna społeczność.
Dla Starlight jest to okazja, aby reprezentować Ukrainę na scenie międzynarodowej, pokazać nasze zdolności twórcze i muzyczne oraz stworzyć coś, co uhonoruje naszą siłę i moc jedności.
St George’s Hall i znak Liverpoolu w Liverpool ONE już używają tego brandingu, zanim zostanie on wprowadzony w całym mieście od kwietnia.
W maju konkurs piosenki odbędzie się w M&S Bank Arena na nabrzeżu w Liverpoolu, która ma 11.000 miejsc.
Źródło: BBC