Szwedzki zespół Cyan Racing, znany z wyścigowych sukcesów, niedawno zaprezentował swoją najnowszą kreację – unikatową wersję restomod klasycznego modelu P1800, przygotowaną specjalnie dla rynku amerykańskiego. Ten kultowy samochód, będący połączeniem klasycznego designu i nowoczesnej technologii, z pewnością zainteresuje fanów motoryzacji szukających ekskluzywności i wyjątkowych osiągów. W niniejszym artykule przybliżymy szczegóły odnośnie specyfikacji technicznej, designu oraz oczekiwań związanych z wprowadzeniem modelu na rynek USA.
Spis treści
Cyan Racing odkrywa sekrety P1800 GT dla amerykańskiego rynku
W sercu tego restomodowego cuda bije nowoczesny 2-litrowy, czterocylindrowy silnik turbodoładowany, który zaskakuje możliwościami. Zaprojektowany z myślą o osiągnięciach, Cyan Racing skupiło się na zoptymalizowaniu masy i rozkładu ciężaru, wciąż zaś zachowując klasyczny wygląd modelu. Dla amerykańskiego rynku, specyfikacje P1800 GT obejmują:
- Moc: 420 KM przy 7000 obr./min, co gwarantuje imponującą dynamikę,
- Skrzynia biegów: 5-stopniowa manualna, zapewniająca pełną kontrolę i prawdziwą radość z jazdy,
- Zawieszenie: Customowe, regulowane, opracowane aby dopasować się do każdej drogi i stylu jazdy,
- Hamulce: Wysokowydajne, dyskowe, zarówno z przodu, jak i z tyłu pojazdu, dla maksymalnego bezpieczeństwa.
Masa pojazdu | Prędkość maksymalna | 0-100 km/h |
---|---|---|
997 kg | 270 km/h | ⬇ 4.0s |
Każdy szczegół tego modelu został pieczołowicie dopracowany, łącząc klasyczną estetykę z zaawansowaną technologią. Sięgając w przeszłość, jednak nieustannie patrząc w przyszłość, Cyan Racing udowadnia swoją pasję i kunszt, dostarczając fanom motoryzacji maszyny, które potrafią dostarczyć emocji za kierownicą i zapierają dech w piersiach swoją linią nadwozia.
Przełom w restomodzie: Szwedzka klasyka w nowoczesnej odsłonie
Wyjątkowa fuzja klasyki z nowoczesną technologią – tak można określić najnowsze dzieło Cyan Racing, które udowadnia, że szwedzka legenda motoryzacji, Volvo P1800, może odzyskać dawny blask w zupełnie nowej, zelektryfikowanej wersji. Spójrzmy na wyjątkowe cechy, które wyróżniają P1800 GT Restomod na tle współczesnych samochodów:
- Design: Ikonować wygląd z lat 60. zachowany w detalach, ale połączony z nowoczesnymi akcentami takimi jak oświetlenie LED czy aerodynamiczne modyfikacje.
- Wydajność: Pod maską znajduje się silnik 2.0 turbo, który dzięki najnowszym rozwiązaniom inżynieryjnym, oferuje niespotykaną wcześniej dynamikę i osiągi.
- Technologia: Zawieszenie dostosowane do współczesnych wymagań, zaawansowany układ hamulcowy oraz nowoczesne rozwiązania w zakresie komfortu i bezpieczeństwa.
Poniższa tabela przedstawia kluczowe dane, które zilustrują niezwykłość tego pojazdu:
Parametr | Dane techniczne |
---|---|
Moc maksymalna | 420 KM |
0-100 km/h | 4,2 s |
Waga | 990 kg |
Limitowana edycja | Tak |
Zachowując ducha oryginału, Cyan Racing stawia na innowacyjność, tworząc unikalne, limitowane serie P1800 GT, które z pewnością zaspokoją gust nawet najbardziej wymagających miłośników samochodów.
Innowacje i technologie zastosowane w Cyan P1800 GT
Zespół Cyan Racing kontynuuje tradycję łączenia klasycznych kształtów z nowoczesną techniką, czego efektem jest model P1800 GT przygotowany na rynek amerykański. Ten restomod to prawdziwe dzieło sztuki, w którym inżynierowie zastosowali wiele innowacji w znaczący sposób wpływających na wydajność i komfort jazdy:
- Podwozie: Zbudowane od podstaw, lekkie i sztywne, zoptymalizowane pod kątem zwiększenia sztywności torowej.
- Silnik: W pełni przeprojektowany 2-litrowy, doładowany silnik Volvo, rozwijający moc ponad 420 KM i maksymalny moment obrotowy 455 Nm.
- Skrzynia biegów: Zespół Cyan Racing wyposaża P1800 GT w 5-biegową manualną skrzynię zapewniającą precyzyjną zmianę przełożeń, dopasowaną do sportowych osiągów auta.
Technologie te składają się na wyjątkowy charakter samochodu, który zachowuje klasyczną estetykę wspartą nowoczesnymi rozwiązaniami inżynieryjnymi. Poniżej przedstawiamy wybrane parametry tego niezwykłego pojazdu:
Moc | 420 KM |
---|---|
Moment obrotowy | 455 Nm |
Skrzynia biegów | 5-biegowa manualna |
Podwozie | Karbonowe komponenty, sportowa geometria |