Carisbrooke Shipping nawiązała współpracę z firmą Carnot, której konsorcjum przyznano 2,3 mln funtów (2,75 mln dolarów) na opracowanie demonstratora bezemisyjnego pomocniczego silnika wodorowego o mocy 50 kW.
Wartsila i MAN przygotowują własne projekty silników wodorowych
Po zaprojektowaniu, symulacjach i testach, jednopaliwowy silnik wodorowy zostanie zintegrowany z systemem kontenerowym i zamontowany na pokładzie jednego ze statków Carisbrooke podczas 40-dniowych prób morskich na początku 2025 r., aby częściowo zasilać statek w energię elektryczną.
Archie Watts-Farmer, założyciel Carnot, powiedział: W ciągu ostatnich dwóch lat Carisbrooke wspierało nasze wysiłki zmierzające do wprowadzenia technologii silników o podwójnej sprawności, niezależnych od paliwa, zdolnych do zmniejszenia o połowę emisji przy zastosowaniu tradycyjnych paliw lub zredukowania do zera emisji morskiej przy zastosowaniu paliw nowej generacji, takich jak wodór, przy jednoczesnej maksymalizacji zasięgu.
Wartsila i MAN, dwaj czołowi producenci silników okrętowych na świecie, przygotowują własne projekty silników wodorowych, podczas gdy inni wyprzedzają ich, jak na przykład Compagnie Maritime Belge (CMB), oddział czystych technologii, CMB.TECH, który posiada już gamę silników wodorowych, a ostatnio połączył siły z producentem silników Volvo, Volvo Penta, aby przyspieszyć rozwój rozwiązań dwupaliwowych zasilanych wodorem, zarówno do zastosowań lądowych, jak i morskich.
Źródło: SPLASH