Mężczyzna z Kolorado, cierpiący na autyzm, został pozostawiony sam sobie w Denver po tym, jak kierowca Ubera wyrzucił go z samochodu, mówiąc, że czuje się niekomfortowo.
Uber i RTD współpracują ze sobą od 2021 r.
28 letni Collin Lewis był w drodze do pracy Uberem, którego zamówił w ramach programu Access-a-Ride Regionalnego Okręgu Transportowego (RTD) dostępnego dla osób niepełnosprawnych i obejmującego przejazdy do 25 dolarów, gdy kierowca wyrzucił go bez ostrzeżenia.
Nie powiedziała nic poza słowami wysiadaj – powiedział Lewis w wywiadzie dla 9 News w Denver.
Lewis został pozostawiony sam sobie na nieznanym terenie i zadzwonił do swojego ojca, aby powiedzieć mu, że został nagle porzucony.
Jego ojciec, Andrew Lewis, poznał lokalizację Collina i skontaktował się z pracownikami pobliskiego sklepu z pączkami, pytając, czy mogliby przyjąć jego syna, podczas gdy on pojechał po niego.
Pracownicy LaMar’s Donuts zrobili to, a nawet więcej znaleźli Collina, wprowadzili go do środka i dali mu darmową kawę i pączka, podczas gdy on czekał na swojego ojca.
Nie mogli być bardziej słodcy- powiedział ojciec Collina. Mogły się wydarzyć różne złe rzeczy.
Po usłyszeniu informacji o tym, jak Collin został potraktowany podczas jazdy Uberem, sklep sprawił mu niespodziankę w postaci pączków na lata.
Collin, który korzystał z programu do zamawiania przejazdów Uber ponad 100 razy, nigdy wcześniej nie miał żadnych problemów ani skarg, aż do zdarzenia z 8 marca, powiedział jego ojciec.
Andrew powiedział, że skontaktował się z Uberem, aby złożyć skargę na sposób traktowania jego syna i w e-mailu otrzymał informację, że kobieta kierowca zgłosiła, że czuje się niekomfortowo.
Incydent doprowadził do odkrycia, że Uber nie informuje swoich kierowców o tym, że klient prosi o przejazd w ramach programu RTD i nie jest świadomy, że może odebrać pasażera niepełnosprawnego.
Rzecznik Ubera wydał oświadczenie dla 9 News, w którym nazwał wyrzucenie Collina z przejazdu niedopuszczalnym.
Doświadczenie Collina jest nie do przyjęcia i podzielamy rozczarowanie i oburzenie jego rodziny. Nasze wytyczne dla społeczności zabraniają odmawiania usług osobom niepełnosprawnym i podejmiemy odpowiednie działania – czytamy w oświadczeniu.
Uber i RTD współpracują ze sobą od 2021 roku tylko w tym pierwszym roku zrealizowano dziesiątki tysięcy przejazdów i zostały wprowadzone, aby klienci mogli korzystać z przejazdów na żądanie zamiast czekać na autobusy.
Klienci planujący skorzystać z programu Access-a-Ride firmy RTD muszą spełniać kryteria określone przez Americans with Disabilities Act z 1990 roku, co Collin czyni.
Nadzorca programu RTD Access-a-Ride, Paul Hamilton, powiedział, że program nie ma zamiaru powiadamiać kierowców o tym, że odbierany przez nich pasażer może być niepełnosprawny, ponieważ mogłoby to być nielegalne.
Hamilton powiedział, że RTD planuje nadal informować klientów programu, że kierowcy Ubera nie są przeszkoleni tak jak kierowcy innych przewodników i że system rideshare ma ograniczenia.
Myślę, że wyciągnięto z tego wniosek, że ten konkretny klient może nie pasować do usługi na żądanie, przynajmniej jeśli podróżuje sam”- powiedział Hamilton w rozmowie z 9 News.
Collin Lewis i jego tata powiedzieli, że nadal będą prosić o przejazdy Uberem w ramach programu i mają nadzieję, że zostanie wprowadzone coś, co pozwoli powiadomić kierowców, że odbierają kogoś za pośrednictwem RTD.
Ktoś taki jak Collin zachowuje się trochę inaczej niż inni ludzie – powiedział Andrew Lewis. Staram się dać jej szansę, bo ona nie zrozumiała.
Źródło: NYP