Stolica Holandii rozpoczyna kampanię reklamową, aby odstraszyć pijanych Anglików.
Amsterdam co roku przyjmuje około 20 milionów turystów
Więc przyjeżdżasz do Amsterdamu na upojną noc? Trzymaj się z daleka.
Tak brzmi komunikat władz miejskich Amsterdamu, które rozpoczęły kampanię reklamową w Internecie, aby ostrzec turystów przed „puszczaniem się” w stolicy Holandii.
Osobom, które przed wizytą w holenderskim mieście wyszukają w Internecie hasła takie jak wieczór kawalerski Amsterdam, tani hotel Amsterdam lub pub crawl Amsterdam, zostaną wyświetlone krótkie filmy wideo podkreślające ryzyko i konsekwencje uciążliwego i nadmiernego spożywania alkoholu i narkotyków, podało miasto Amsterdam w oświadczeniu opublikowanym we wtorek.
Początkowo kampania będzie skierowana do Brytyjczyków w wieku od 18 do 35 lat, ale w ciągu roku może zostać rozszerzona na turystów z Holandii lub krajów UE, czytamy w oświadczeniu.
30-sekundowe filmy są brutalnie proste.
Przy dźwiękach syren, tłuczonego szkła i groźnej muzyki, jeden filmik przedstawia nieprzytomnego młodego człowieka, który jest zabierany do szpitala po zażyciu narkotyków, a inny pokazuje wyraźnie pijanego mężczyznę, który zostaje aresztowany o świcie po tym, jak obraził dwóch policjantów.
Przyjazd do Amsterdamu na beztroską noc + wylanie się na śmietnik = 140 euro grzywny + zaświadczenie o niekaralności – czytamy w podpisach reklam, dodając: Trzymaj się z daleka.
Amsterdam, który co roku przyjmuje około 20 milionów turystów, słynie z dzielnicy czerwonych latarni, która przyczyniła się do tego, że miasto stało się jedną z europejskich stolic imprez.
Jednak mieszkańcy od dawna skarżą się na zakłócenia powodowane przez pijanych turystów, którzy korzystają również z miejskich coffee shopów z marihuaną.
Kampania reklamowa jest częścią szerszej akcji miasta Amsterdam, mającej na celu rozprawienie się z nietrzeźwymi turystami: W zeszłym miesiącu władze lokalne uchwaliły nowe przepisy zabraniające palenia marihuany w dzielnicy czerwonych latarni.
Źródło: Independent